Alla inlägg under november 2008

Av Linda - 11 november 2008 22:32


De två nedersta bilderna som är lite mer suddig är den kallaste eftermiddagen som jag någonsin varit med om. Byxorna hade frusit och en våra draghundar förfrös svansen.. Dagstemp var drygt -25 grader så vid det här laget var det nog närmare -28 kanske -30. Men den sista bilden, med huset som vi tog skydd i, visar ju vilket kanonväder vi hade dagen efter!!


Abisko-Abiskojaure-Rádunjárga-Alesjaure. Och tillbaka samma väg. 

Av Linda - 5 november 2008 21:12

I kväll har jag & min kära arbetskamrat Marika varit på Sundsvalls klätterklubb och klättrat. Vi klarade 4? banor ända upp till den högsta "fejk-stenen". Vi klättrade utan säkerhetslinor men det var mattor under som man skulle landa på. Det var jätte kul! Nästa gång ska vi klättra på den 12meter höga väggen, då har man på sig säkerhetslinor. Efter det kan man nog bestiga Everest.... eller???? Mohahahaa ! ;-)


På fredag kommar min kompis i vått å torrt, 30 plus och 30 minus! flytta hit ut å bli min granne! (1,5mil mellan oss) Det ska bli såå kul. Vi ska packa upp på lördag och Om vi inte är helt slut på söndag ska vi gå ut och jaga fågel :-D


Ha en underbar dag. 



Av Linda - 5 november 2008 20:49

Har skaffat internet igen och jag och sambon har flyttat ut till skogen... vi har köpt en kåk :-) Lite skog, garage, grillkåta, vedeldad badtunna.... Det bästa är att min kära vän Caroline ska bli granne med mig nästa vecka!! Bara vi får lite snö på backen leker livet - tjohoo!

Jag har sedan sist varit på en veckotur i södra lappland (blev inte padjelanta som tänkt pga husköpet..) Hur som helst så gick vi en runda vid Hemavan-viterskalet mot syter men tillbaka mellan bergen och gjorde nog tusen toppbestigningar? Men vilken utsikt!!! Topparna tog inte slut och sen hamnade vi fel och bestämde oss för att gå vidare tills vi vid 21-tiden nådde bilen. Vi hamnade i ett mindre oväder (efter halva resan) så två nätter stannade vi och fiskade vi en liten sjö. Carro fick en lagom (liten..) firre :-) Vi tog massa bilder men Tyvärr tappade vi kameran i en mycket vacker glaciärsjö...


En extra bild från vinterresan från mars :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards