Alla inlägg under februari 2010

Av Linda - 27 februari 2010 22:56

Från och med 1mars jobbar Arya i Stockholm 2 veckor/månad så första veckan sällskapar vi med honom och passar på att vara med Olivers farmor o farfar.

Jag ska passa på att läsa twilight-nånting-böcker så de visslar! Hoppas de är så bra som Stella säger =)


Adjö, på återhörade. Jessica_ När jag är tillbaka förväntar jag mig att vi får träffa lite humla!!!


Några bilder... nedan äter Oliver apelsin å knorrar med lillnäsan!

    Tuppkam!   Trött...   Sunny i Storbränna      

Av Linda - 24 februari 2010 12:32

Bloggen är tydligen helt till för att gnälla nu. Kanske det borde finnas en kategori för endast gnäll? Nä, det ska inte bli nån vana (sätter ner foten!)

Inget nytt än. Inget har gått sönder å jag mår inte sämre haha! Goda nyheter är att diklofenac (stavning?) hjälper mot ont i revbenet så jag tror det beror på inflammation i muskelfästet mellan revbenen, inte nån spricka. Mycket bra! Förhoppningen är att jag ska hinna bli frisk och träna inför tävlingen. Men jag tror att jag kommer be att få ändra till 1-mils loppet i stället. Får ta halvmaran nästa år =)

Nu väntar jag på att postbilen ska komma, jag hoppas att jag får min nya mobil idag! Bild från Samsung.

 


Av Linda - 21 februari 2010 10:11

Friskare men som oturförföljd person så måste ju nånting hända, alltid.


Så jag körde av vägen, bilens framvagn blev skum och handbromsen pajj. Hostan har lättat en aning och febern är helt borta för både Oliver o mig men då har jag hostat sönder mitt revben (troligen är det inflammation i muskelfästet runt revbenet?) så jag kan inte röra mig, knappt andas utan att det smärtar som f*n.  Ja, inte att förglömma är att duschen nere i källarn har exploderat av kylan och kaklet/klinkern spruckit totalt på både golv och väggar. Nu har vi fruset vatten över hela golvet..


Jag vet att jag har det bra ändå om man jämför, vissa har väl inte ens ett badrum eller bil eller inte ens möjligheten att "bli frisk"... Men kan ändå inte hjälpa att jag blir LESS.


Listan på vad jag är tacksam över är fortfarande längre än listan med dessa gnäll grejer... =)

Av Linda - 15 februari 2010 20:56

Lillvännen är fortfarande sjuk, snoret rinner och är tjockt samtidigt. Hostar och gråter när han ska försöka sova =/ Hemskt. Man får ju panik när han inte kan andas. Å så vill han ha napp när han ska sova! Hur lätt är det när näsan är täppt!?

Önskar jag kunde ta över hans förkyning..


Vi tog en liten tur med bärstolen runt Storbränna. Bilder kommer!

Nu ska jag se favvofilmen Under Toscanas Sol.




Av Linda - 14 februari 2010 18:13

 
Av Linda - 13 februari 2010 21:21

Fick hostmedicin utskrivet till älskling efter besök hos primärvården. Skönt, hoppas att det lindrar lite. Han har iaf inte kräkts idag, de e juh bra.

Stella följde med å sen var vi å handlade lite gott =) Skönt med sällskap, det var inge kul igår när Arya var på jobbet o älskling var så dålig. Skulle åka till Mari å ha myskväll men de avstyrde vi eftersom lilleman är dålig,  Å hon kan inte ta med sina hundar hit för att mina voffar har ju troligen de här förbaskade kvalstern igen.


Nu blire natt för mig å oliver, jah är slut sen igår natt.


Kramar!

Av Linda - 13 februari 2010 12:01

Lillvännen gick från febern till att bli dunder förkyld. Han hostade så att han kräktes tre gånger i går. Nu flyger jag i taket varje gång han hostar bara för att han inte ska kvävas i kräka =( Han sover nu sen ska vi åka till sjukhuset för att lyssna på lungorna. Underbara Stella ska komma ut och hänga med dit. Arya ska försöka sova så att han kan jobba i natt.

Jag behöver lugna ner mig ... Det är så mycket lättare med hundarna, då är jag tvärsäker (oftast;)) om vad som behöver göras, med Oliver känner jag mig helt maktlös och inkompetent. Han behöver ju också en förbild som kan visa att det inte är farligt att leva, eller vara förkyld, mamma/pappa finns och har stenkoll på läget.

Får väl jobba på det... jag ska bli en asgrym mamma!!


Mamma,jag älskar dig - Du har alltid koll på läget.   

Ovido - Quiz & Flashcards