Alla inlägg under november 2009

Av Linda - 29 november 2009 22:40

Nu är alla Storbränna´bor förkylda... tröttsamt. Inget jag gör verkar fungera. Hundarna är så duktiga trots att det är brist på aktivitet nu. Jag körde lite apportering med Chili men hon blev ju inte direkt trött av det. Axa har ju iallafall sina duvor att se efter å det tar hennes "värsta" energi.


I morgon ska jag iallafall klippa håret, lämna in bilen och tvätta gosedjur. På kvällskvisten ska jag ut och lunka med Carro och vovvar. Oliver ska vara med pappa Arya hela dagen, tills jag får tillbaka bilen. Hoppas att det ska gå bra trots att båda mina killar är snoriga och tjuriga =/ 


Ha en fortsatt bra 1:a advent!

Av Linda - 29 november 2009 22:11


  Olli i sin racer-sitter!

 

Ser ut som jag tvingat dem  ... det har jag också ;-) Ville ju visa upp fina dressen som han fick från jobbet =)

  Mm.. min pappa är bäst i världen....   Min fiiiiinaste =)

Av Linda - 25 november 2009 20:17

Min finaste prins. Han har varit på Skandia och charmat mina goa kollegor. Han visar upp en av presenterna, snuttefilten!

Av Linda - 23 november 2009 21:51

Oliver!  

Av Linda - 23 november 2009 15:18

Det allra första jag gjorde idag (förutom att amma knodden;)) var att ringa Marika. Jag frågade henne om jag veeeerkligen borde komma till jobbet med all denna snuva. Det tyckte inte hon, å inte jag =P ... Så det andra jag gjorde var att ringa MAMMA!!! Bästaste min mamma å Olivers mormor! Hon ska komma å ta hand om både mig och Olli =D På väg hit svängar hon förbi Hemtex för att köpa de röda, såå fina julgardinerna som jag sett i deras reklam för några veckor sedan. Wii!


Idag blir det vila vila vila medans mamma jollrar med Oliver.


*Blir Frisk Blir Frisk Blir Frisk*

Av Linda - 22 november 2009 16:37

Idag har jag övertalat Carro att starta en blogg!Jag hoppas att hennes dator kommer att fungera smidigt så att alla kan läsa om hennes vardag men också om hennes förberedelser inför att vandra kungsleden 2010 =D Jag ska sällskapa 1 vecka av denna vandring, men resten ska hon vandra ensam med sin husky Isa. Spännande!


Idag försökte vi ta oss en skogsprommis men eftersom det är älgjakt var vi inte direkt ensami skogen! =( Vi kämpade på i en timme men det är liiiite jobbigt att gå med 5 galna draghundar. Vi åkte tillbaka till Carro å fikade kaffe å bulle istället.


I morgon ska jag troligen in till jobbet. Känner mig inte så laddad eftersom jag är förkyld... få se. Ska plinga Marika å höra vad dom tyck! =) Eftersom jag alltid är sjuk numer så kommer jag ju aldrig att få åka dit om jag inte trotsar snuvan.


Nå nå, dags att knoppa i sig lite foder medans lille prins sover =)

Av Linda - 16 november 2009 15:59

I natt var vår lille prins väldigt väldigt ledsen fram till klockan 03. Troligen övertrött för att han var vaken ovanligt mycket på dagen. Nu tar han igen sig, sover i min famn.. så fin =) *kär* Vi har varit ute å rastat hundarna och nu ska vi mysa tills det är dags för mat och hundrastning igen =) Vovvarna ligger och myser vid spisen (vedspisen alltså =P) Chili är inte så förtjust i regnet.. Axa bryr sig inte ett smack, så länge det finns fåglar ute  kan hon vara ute.


Middag: Korv utan ketchup eller köttfärssås utan spaghetti? Måste nog handla...Ska inhandla "blutsaft" också om jag får dricka det trots amningen. Vill inte vara sjuk nå mer!!!


Adios/

L H




Av Linda - 16 november 2009 15:58

Huset i regnet... Även det lite spöklikt?

Ovido - Quiz & Flashcards