Alla inlägg under september 2010

Av Linda - 30 september 2010 13:28


När hösten kommer är det många som blir deppiga men hur ska det vara möjligt när solen skiner och man kan vara ute utan att svettas ihjäl? Njuta av den krispiga luften och alla färger i skogen... häääärligt!!

Jag kikade tillbaka i min blogg och blev så inspirerad av alla trevliga minnen att jag insåg att jag borde blogga oftare! =) Om ett halvår kan jag se tillbaka på det jag pysslat med nu idag och njuta, skratta eller vad det nu kan vara.


Min graviditet fortlöper . Är i vecka 29 och läser följande på gravid.se http://www.gravid.se/8_calendar/8_2.php

Jag känner mig tjock och tung. Lite smått orolig för förlossningen men det är bara ibland. När vi väl är där kommer jag att "droga" mig med lustgasen och inte bry mig ett dugg! Lillan växer och far runt i magen som en liten tok så hon verkar vara en liten vild(a) ... fast hon ska nog heta Maya, det känns rätt! Vilda känns som lite för vild... Sen har jag mitt Lovisa också... SÅ, vi får se!!! he he =)


För övrigt så har vi igår fått hem vår underbara syskonvagn från Nordic Cab. Har testat den med alla hundar och de drar utan större bekymmer... det ENDA är att de inte kan gå och skita med den fast kopplad eftersom barnvagen hamnar i diket då =P

Oliver tycker att det är en höjdare att åker med hundarna plus att det är så bekvämt att sitta i den.


Nå nu ska jag plocka ur diskmaskin innan Oliver vaknar, sen ska jag åka och hjälpa mamma med en städning !!





Av Linda - 30 september 2010 10:44

Sitter och myser i höstsolen medans hundarna springer som tok, som vanligt :-)

 
Av Linda - 29 september 2010 20:06

Vår nya vagn!! Nordic cab rules :-)

 
Av Linda - 26 september 2010 20:36

I dag var jag med Carro o Mari i skogen å plockade svamp. Var sin halv-påse fick vi ihop. Massor av trattkantareller men en hel del "vanliga" också =) Jag var barnledig (ledig från barn ) en stund och det var så skönt. Hade bara ansvar för mig och Axa i tre timmar! Om jag nu inte räknar att jag ständigt bär lillan i magen... hehe. Axa jagade runt i skogen som den lilla toka hon är! Visade Maries stora labbe kille hur man springa runt för att täcka så mycke mark som möjligt... eller nåt ;-)

I morgon blir det mödravårdcentralen, är i typ vecka 28. Sista tredjedelen iaf och tjock som en flodhäst. Ska även få med mig jaktböckerna *måste komma ihåg*...


ÅÅÅÅÅ glömde nästan!!! PÅ ONSDAG::: Hämtar vi kanske vår nya kärlek: Nordic Cab året-runt-modell-sport-hund- barnvagnen!!!! De ska skicka den från firman måndag eller tisdag så den är förhoppningsvis i Sundsvall på Onsdag!!! TJOHO!!!


Mm, nu ska jag checka lite på blocket sedan koppla in nya kylen å sen blire natta... Pöss å hej.

Av Linda - 26 september 2010 18:35

Snickaren Oliver!! :)

 
Av Linda - 20 september 2010 22:13

Oliver klappar bebishästen :) lite svårt att få till en bild för de rörde sig hela tiden som småttingar gör !!

 
Av Linda - 13 september 2010 14:34

Oliver och mormor plockar vinbär :)

 
Av Linda - 12 september 2010 12:51

Förkyld :(

 
Ovido - Quiz & Flashcards