Alla inlägg under februari 2009

Av Linda - 8 februari 2009 20:39

I dag fortsatte snön att falla och givetvis fortsatte skottandet.. =) MEN idag hände nåt mycket tråkigt, pga av snön! Arya fick sladd och krockade med vägräcket i en kurva på väg till jobbet. Tack o lov var det bara bilen som blev skadad men helst så vill man ju inte inte att bilen ska bli skadad heller.. "Gamla bettan" måste åka till bil-doktorn i morgon. 


En liten historia från förra helgen! Jag å Carro var ute och åkte spark med hundarna, så det gick väldigt fort stundvis. Hursom helst åkte jag på sätet och Carro försökte styra, det ska tilläggas att det inte är så lätt att styra detta ekipage! Vips har vi full fart mot en snödriva och jag kastade upp mitt ena ben för inte klämma det mellan sparken och snödrivan men i stället for jag fram, av sparken men gled över ena järn-meden, som skar sönder mina två par byxor och rumpan. Först trodde jag att det gjrode ont bara för att det var så kallt men sen insåg vi att blodet rann på ganska bra... Behöver jag säga att JAG styrde på hemvägen =) hahaha... 


I morgon ska jag jobba igen, och det ska bli så kul. Trivs så bra med mina arbetskamrater! Kramis på er!!


Bilden är från marsresan Abisko 2008.



Av Linda - 7 februari 2009 20:00


Idag har vi tagit det lugnt här på team Storbränna. Jag har iofs skottat på förmiddagen men två timmar senare när min mamma kom förbi så var det lika mycket snö igen. Så då skottade vi igen .... och nu ska jag faktiskt ta och gå ut och skotta igen så att Arya tar sig in på gården med lill volvon! Han har jobbat hela dan. Annars hade han fått skotta! Egentligen gillar jag att skotta men det räcker att jag får göra det 1 gång om dagen...;-)

Som sagt var mamma på besök och hon hade med sig en jätte vacker bukett med tulpaner!Jag tog en bild men jag har inte lyckats ladda in den på datorn. Man skulle visst ladda in nåt nytt program för att kameran är ny (Aryas). Jag skulle också vilja ha en ny digitalkamera! Får kanske önske mig en på alla-hjärtans-dag?? Hihi.. Nä, vad jag behöver är nya batterier till min gamla! Det gör nog susen. 


Fjällnytt: I april drar jag o Carro iväg till lappland igen!! Men vi behöver planera denna resa väldigt noga.. Det finns en hemlis med i bilden...


Nu ska jag gå ut och skotta till min princh !!




Ovido - Quiz & Flashcards