Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 31 januari 2010 10:12

Carro hade hört ett rykte som hon berättade för mig igår... nu frågar jag- är detta verkligen sant, eller?

Det ska nu vara populärt att sola i solarium med skidglasögon på, för att det ska se ut som man varit i fjällen..!? Men hur långt får får denna kropps-tjolahopps-fixering gå?

Kanske folk börjar sola med sina Air-trims snart? Hahaha... ååå va rolig jag är!


Idag är det vilodag från träning. Jag ska städa och sen ska team Storbränna åka och handla massa mat. Ica-kortet firar 20år visste ni det? =)

Oliver har sovit jätte bra inatt. Han somnade 21,30 vaknade bara halv två sedan sov hand fram till kvart i åtta =) Jag kunde ha fått sova i sträck, ändå från två till nästan åtta om det inte vore för att Arya stoppade sin IS-fot under täcket när han kom hem från jobbet i natt. Fast jag är pigg ändå men jag blev lite vrång då   


Jag har haft lite funderingar kring vad jag vill med mitt liv. Världen är ju här (och där) men jag känner inte att jag använder den som jag borde! Måste få fram lite "jävlaranamma" ...

Uppmaning: Sola inte med glasögonen, använd dom ? Äh, ni vet.   




Av Linda - 30 januari 2010 17:10

 
Av Linda - 30 januari 2010 15:35


Carro, dessvärre utan Air-trim!! Nån som känner sig manad att sponsra henne???  

Av Linda - 30 januari 2010 15:28


Minus 22, 1 mil i kuperad terräng, 2 timmar.  Jag & Carro! Hundarna Annie, Ullis o Isa var med =)

Lagom puls och jämn takt i både uppförs och nedförsbackar!

Av Linda - 30 januari 2010 10:52

Oliver är så ledsen. Lill putte. Han växer väl så det knakar? Både han och jag blir utmattade av denna period... Allt är glömt när han ler. Nu ser jag fram emot att vi ska ner till Tensta och farmor o farfar. Så jag får en större "flock" åt honom en stund. Det är ju onaturligt att vara en två-personersflock.


Vår favoritstund på dagen: Kvällsgröt! Det är så skönt att inte amma ett mål.

Det är stressande med tankar som "ska möjlken räcka, kommer det för mycke? för lite? Har jag ätit persilja eller vad sjutton det nu var... Jo, visst är det mysigt ibland när han ser så där nöjd ut...gärna med lite mjölk i mungipan   

Mammas älskling!


Idag blir det lång promenad/småjogg i 90 min men vovvar och Oliver får vara hemma, bara Arya vaknar! Hade jag haft hundar med päls så hade de nog velat följa med men våra korthåriga går på ett ben när det är -22. Det blir jag och min Air-trim   

Av Linda - 29 januari 2010 17:03

Jag har gjort världens godaste biffar!

Mitt Recept:


Köttfärs

Lök

Morot

Vitpeppar

Svartpeppar

Grillgrydda

Fjällfil

Krossad rut-hårdbröd (hade inte ströbröd)

Mjölk

2 ägg


Jag körde ihop det på måfå så good luck ;-)


Igår blev träningen flyttad inomhus eftersom jag inte kunde fåut vagnen genom dörren. Jag joggade ca 15 minuter på en kudde. Lite flås men det kändes bra i vaderna. Idag hann jag ut och sprang 15min med hög puls. En kanon härlig tur! Det var - 20 grader men tackvare Air-trim gick det perfekt.

Jag läser Pulsträning av Camilla Porsman som skriver att man ska tänka att man har en publik som hejjar på en när man tar sista kurvan,,, det hjälpte och när jag nådde min "mållinje" så ropade jag "tjoohooo!! "   


Igår= Mellan puls, bra vadmuskelträning

Idag= Högpuls, tempoträning

I morgon= Långdistansträning, låg puls 60-90minuter... 


Nu måste jag städa köket...  tjing!


Av Linda - 27 januari 2010 12:23


Nu har jag börjat träningen för Sundsvall Halvmarathon 1 Maj 2010!

I går blev det 40min gång/lätt jogg med vagnen + skidåkning med Axa. Skidåkningen med Axa går lätt eftersom hon dra mig :-) (Men visst höjs pulsen ändå henrik!!! ;-)) Not: Jag å brorsan har en liten tävling, bästa puls och antal träningstillfällen fram till 31/5.  Vi ska "nollmäta" den 1/2.


I dag blir det lätt jogg 15-20minuter och imorgon börjar jag följa ett schema som jag hittat på www.marathon.se. Jag kommer att ändra lite eftersom jag åker skidor ibland i stället för jogging men målet är iallafall att jag ska vara med på ett halv marathon den 1/5. Jag känner mig väldigt inspirerad :-)

Jag hoppas att Carro vill hänga på. Det lät så igår !!


Jag ska försöka föra träningsdagbok.

Igår fick jag lite astma-känslor av kalluften på promenaden så jag skaffade en Air-trim, som visade sig vara kanon ! Använde den när jag åkte skidor. Kunde flåsa på hur bra som helst utan "nöd" eller hosta.


Idag tar jag inte med nån vagn eftersom det snöar och de kommer inte att hinna skotta undan på vägen. Jag väntar på att Arya ska komma hem så får Oliver vara med honom.

Arya blev lite sugen på att vara med i loppet oxå men var inte villig att betala startavgiften :-P Hehe. Han fick betala min ändå.

Av Linda - 25 januari 2010 20:45

Operationen gick bra. Orkar int blogga idag, natti natt.

Ovido - Quiz & Flashcards